Rahsia Elak Sembelit Semasa Berpantang

by - 5:43:00 PM

SEMBELIT...


Setiap orang pernah mengalami sembelit. Kanak-kanak, remaja, ibu hamil, ibu berpantang, orang tua, semuanya pernah mengalaminya. Yang membezakannya adalah teruk ke tak teruk jek. Kalau yang teruk tu sampai boleh menyebabkan buasir pulak. Sembelit berlaku apabila kekerapan untuk membuang air besar berkurangan dan kesukaran untuk membuang najis.

Haa, bagi ibu berpantang, pasti fobia untuk ketandas selepas bersalin kan??? inilah salah satu sebabnya. SEMBELIT!!! 

Nak diceritakan, saya pun pernah melalui perkara ini sewaktu berpantang anak pertama. Sampaikan anak kat luar dah meraung kelaparan sebab saya lama sangat duk dalam toilet tu hanya kerana sembelit. Haru biru sekejap waktu tu. Orang kat luar pun dah pelik knapa lama sangat duk dalam toilet kan. Al maklum lah melahirkan anak pertama, tak sangka pulak boleh kena sembelit. Takde pun lah ambil ubat ke ape ke.

Yang paling merisaukan apabila kena sembelit adalah bila nak meneran untuk keluarkan najis. Risau jahitan sewaktu bersalin akan terkoyak. Kalau terkoyak kena jahit semula, confirm la sakit. Mesti rasa serik nak dapat anak lagi kan.

Sebelum saya nak cerita panjang lebar tentang cerita sembelit saya nie, kita layan video dulu. Video ini adalah antara pengalaman ibu berpantang yang mengalami sembelit yang teruk. Dan beliau ada RAHSIA untuk mengelakkan sembelit. Kalau lah saya tahu RAHSIA nie dari awal, mesti saya tak perlu mengalami keperitan untuk membuang air besar dulu. Kita lihat apa yang diperkatakan oleh Pn Khadeejah Hasmad. 

RAHSIA PERLU DIBONGKARKAN....  


Dah tonton video nie? 

Yea, Pn Khadeejah Hasmad telah mengambil makanan tambahan dari Shaklee. Beliau mengamalkan set berpantang Shaklee iaitu ESP (Energizing Soy Protein), Vita-Lea, Zinc complex, Alfalfa dan yang paling penting OsteMatrix. Zaman moden sekarang, kebanyakan ibu berpantang dah tak boleh nak mengambil jamu dek rasa yang kurang kena dengan tekak kita.

Untuk mengetahui vitamin untuk berpantang dari Shaklee dengan lebih lanjut, klik SINI

Tapi yang paling penting buat mereka yang sembelit adalah OsteMatrix Shaklee. OsteMatrix merupakan sumber kalsium yang lengkap dengan magnesium, vitamin D, Boron dan beberapa mineral penting untuk mengatasi masalah sembelit. Kalsium membantu regangan muscle menjadi lebih fleksibel dan najis menjadi lembut, seperti kata Pn Khadeejah Hasmad diatas. 

Selain itu kalsium membantu menghilangkan sakit pinggang dan kebas-kebas yang sering berlaku pada ibu-ibu sewaktu berpantang dan menyusukan anak akibat kekurangan kalsium. OsteMatrix juga bagus untuk tulang. Semua peringkat umur boleh mengamalkannya. 

Jom dapatkan OsteMatrix atau vitamin Shaklee yang lain melalui saya.

Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS| 012 - 928 3726
EMAIL |salmiahmz@gmail.com

¶ JOM BERUBAH!!! SIHAT BERSAMA SHAKLEE
¶ JADIKAN SAYA PERUNDING VITAMIN TERBAIK ANDA
¶ TERIMA KASIH KERANA MEMBACA ENTRY INI. JIKA ANDA RASA IA BERGUNA, SILA KLIK BUTANG SHARE. "SHARING IS CARING".

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

You May Also Like

0 comments