halal kan duit aku?

by - 10:15:00 PM

sekali aku pandang jam ini..aku terus terpikat
cantik kan jam ini?pertama kali aku melihat nya di facebook dari album si polan bt si polan ini..aku terus terdetik untuk memilikinya.

jam ini yang menariknya kita boleh tukar-tukar tali..dan frame muka jam nya mengikut warna kesukaan.dalam gambar di atas terdapat 5 pilihan warna...^^;

akibat harga nya berpatutan..aku pun mengambil keputusan nekad untuk memilikinya.:)aku transfer duit terus ke akaun penjual ini(selepas itu,baru btau dengan encik suami..yg aku nak membeli jam ini)..^^mujur tak di marahi oleh nya..

penantianku..dari hari ke hari,minggu ke minggu,bulan ke bulan..masih tiada lagi khabar jam ini..aku mula curiga dan resah..aku hubungi penjual ini..namun aku lihat fb nya seems x aktif..msg2 aku tidak langsung di endahkan

padamulanya.aku agak marah dan kecewa..adakah aku ditipu??persoalanku ini tiada jawapan sampai lah ke saat ini..

haruskah aku menghalalkan duit aku itu?

**niat aku publish entry ini bukan nak jatuhkan sesiapa..aku cuma nak ingatkan diri sendiri dan kawan2..berhati-hati apabila membeli sesuatu dari laman maya ini. dan kepada si polan itu,jika anda terbaca entry ini..tolonglah..pulangkan duit aku..hukhuk..jgn tipu lagi orang lain.Kau mungkin terlepas di dunia..tapi diakhirat bagaimana?sejujurnya aku dah tak marah..cuma aku curious..kenapa anda berdiam diri..

You May Also Like

20 comments

  1. report lh .. mesti ada nama penuh dia kn masa transfer duit tue. mesti dh ramai mangsa dia. sbr tau

    ReplyDelete
  2. pernah beli jam ni..rm29.90 je...series xtahan lagsung..asal lasak sket je trus cabut..trus xpkai :(

    ReplyDelete
  3. so far sy beli on9 belum lgi jadi mcm nih.brg xsampai.sebab sblum nk beli ape2 sy cari testimoni @ forum yang ramai org penah try bli.sedihnya jdi cmni.sabar ye..

    ReplyDelete
  4. tak bestnya jadi mcm ni.....mungkin dia dah x aktif.tp duit tu haruslah dipulngkan semula...

    ReplyDelete
  5. kesiannya.sabar2 kalau ada rezeki dapat la jam tue k :)

    ReplyDelete
  6. adusss....geramnye kalu terkena macam nie...

    ReplyDelete
  7. @Yana Ainamlng nya sy ada print screen bukti sy dah bank in//tp sy delete myb..huhuuh:(

    ReplyDelete
  8. @DAIRI FARISHArm29.9 je?aik..murahnya..sy beli rm100..sekali postage..aduh..

    ReplyDelete
  9. @Noormemang silp sy jugak..x tgk testi ..ke ap.ms tu dah se terpikat sgt..se nak beli sgt

    ReplyDelete
  10. @Aishah Jahirahmemang hrus dan wajib dipulangkan..duit sy...huhuhu

    ReplyDelete
  11. @BlueiceButterflyinsyaAllah kalau ada rezeki..tu yg sy pujuk diri sy..kalau ada rezeki..ada.kalau xd..tu..halalkan je

    ReplyDelete
  12. itulah bahana beli online di internet ni kan...

    ade yg benar ade yg x..jadi berhati hati lepas nie..

    ReplyDelete
  13. errrr.. mcm pnh tgok gmbar jam mcm ni??? ishhh!! takutnye.. ade gak yg mcm tu wt biz..teruk nye..!!!

    ReplyDelete
  14. hurmm , kalau nak beli kena tengok lah laman web dia, jenis aktif ke tak . tgk ramai tak yg respond .:)

    ReplyDelete
  15. ish x best la mcm ni kan..nk niago cara betul2 la..mkn duit halal, bkn haram...haihh..

    ReplyDelete
  16. @StuntWomanWho :)erm tgk gy mcm ramai j respond.sy ada tgk dulu die letak byk album gmbr..tp lately nie..xd gmbr pun dlm album die.,.nampak sgt kan

    ReplyDelete