Tips Urus Anak sambil Berniaga Online

by - 11:44:00 AM

Assalamualaikum semua pembaca...

Membuat perniagaan online merupakan salah satu alternatif untuk menambah pendapatan samada secara sepenuh masa atau separuh masa. Kebanyakkan mereka yang membuat perniagaan online nie terdiri daripada para ibu yang tidak bekerja yang hanya membuat kerja rumah dan menjaga anak. Sesetengah ibu sanggup berhenti kerja semata-mata untuk menjaga amanah Allah yang tak ternilai nie. Sayu rasa hati bila terpaksa suruh orang menjaga anak sendiri kan. 

Akan tetapi, anak merupakan cabaran yang besar apabila berniaga online. Anak-anak nie pantang tengok kita duduk depan laptop, mesti nak join sama kan. Pantang tengok kita pegang handphone lama-lama kan. 

Kalau jenis anak-anak yang duduk diam tgk ibu buat kerja depan laptop atau guna handphone tak pe la jugak. Masalahnya kalau duk depan laptop tu mesti nak tekan-tekan keyboard jugak. Nak jadi keyboard warrior la katakan. Kalau ibu-ibu pegang handphone, anak pulak nak tengok video atau main game dalam handphone tu pulak. Kalau tak kasi confirm nangis. 

Ape yang berlaku pada ibu-ibu yang berniaga online, camtu jugalah berlaku pada saya. Anak baru sorang dah tak boleh nak kawal kan. Belum lagi anak berduyun-duyun kan. Jadi, saya nak kongsikan tips untuk menguruskan anak-anak dan pada masa yang sama kita boleh bergadgets melalui video ini dulu. Jom kita saksikan...




Semoga kita mendapat tips yang bermanfaat. Walaubagaimanapon, jangan abaikan anak-anak semata-mata kita ingin mengejar kebendaan dan kemahsyuran. Sentiasa pantau perkembangan mereka supaya emosinya tidak celaru kerana ini boleh membuatkan mereka senang untuk memberontak. 

Pada saya, cuba luangkan masa dengan mereka tanpa gangguan gadget yang kita guna untuk berbisnes. Itulah bonding time untuk mengeratkan lagi kasih sayang antara ibu dan anak. Jadi, masa yang terbaik untuk update medium pemasaran kita adalah pada waktu mereka tido. Tak salah kalau kita berkorban masa tido kita demi mereka yang kita sayang.

Untuk berjaga malam, badan mestilah sihat keesokan paginya kan. Oleh itu, pengambilan vitamin untuk menambahkan tenaga adalah penting untuk badan yang tak cukup rehat. Pilihan saya semestinya Multivitamin yang telah lama terbukti berkesan, iaitu Vita-Lea Shaklee.

Pada sesiapa yang ingin tahu tentang Vita-Lea Shaklee boleh hubungi saya seperti dibawah:

Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS| 012 - 928 3726
EMAIL |salmiahmz@gmail.com

¶ JOM BERUBAH!!! SIHAT BERSAMA SHAKLEE
¶ JADIKAN SAYA PERUNDING VITAMIN TERBAIK ANDA
¶ TERIMA KASIH KERANA MEMBACA ENTRY INI. JIKA ANDA RASA IA BERGUNA, SILA KLIK BUTANG SHARE. "SHARING IS CARING".

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::

You May Also Like

6 comments

  1. kanak2 mmg pantang tengok lappy.mesti nak kacau haha

    ReplyDelete
  2. good info, utk berjaya kita kena dapat restu ahli keluarga kita teutama dlm berbisnes..itu yg terpenting. Jangan syok sendiri tapi hati suami/isteri, anak2 terabai...

    p/s nak pi bercuti ikut pakej, sila contact pcl.. :) Travel & Tours

    ReplyDelete
  3. ermmm... bagus video tu..
    paling terkesan bila dia kata "jangan jadikan anak2 sebagai halangan ataupun alasan..."

    huhuhuuu... semoga kita semua berjaya menjadi yang terbaik untuk keluarga... :)

    ReplyDelete
  4. susah kan nk bahagi kan masa skang.. antara anak dan kerjaya

    ReplyDelete
  5. Tithin Nourished Spicy Mango Habanero Sauce, 5 oz
    Shop titanium quartz crystal for where can i buy titanium trim Tithin Nourished titanium ingot Spicy Mango Habanero snow peak titanium flask Sauce (5 oz) at Tithin Nourished Spicy, located titanium apple watch in Thackerville, IN.

    ReplyDelete