"Segmen: I love Rasulullah"

by - 12:15:00 AM


  • Buat sideincome dengan autoblogger
  • Nak anak!
  • Zombie
  • YUNA!
  • anda cun or cantik?
  • KLIK BANNER UNTUK JOIN

    SALAM MAILIDUR RASUL UNTUK SEMUA
    Baginda tidak harus dikenang hanya pada hari-hari tertentu sahaja.Malah,ia harus sentiasa bersemadi dilubuk hati dan marilah kite menyemai rasa kecintaan kite kepada Nabi mengatasi diri kite sendiri,amin...
    untuk itu,untuk membuktikan kecintaan kite kepada Baginda,mari kite ramai -ramai join segmen nie.Walaupun ia adalah hanya usaha kecil aku untuk menyemarakkan rasa cinta kepada Nabi.Ia juga adalah salah satu tanda aku menyintai Rasulullah saw.
    1.
    Dari Irbadh bin Sariyah : Rasulullah saw bersabda, “Hendaklah kamu bertakwa kepada Allah SWT, dengan mendengar dan taat, meskipun yang memerintahkan kamu adalah seorang budak dari Habsyah. Kamu akan melihat perselisihan yang sangat dahsyat sesudahku, maka hendaklah kamu berpegang pada Sunnah-ku dan Sunnah-Khulafa ur rasyidin yang mendapat petunjuk. Gigitlah dengan gigi gerahammu dan jauhilah perkara-perkara baru, sesungguhnya setiap bid’ah (perkara baru dalam agama) adalah sesat.” (0040) Sahih Ibnu Majah

    sedikit perkongsian:
    zaman sekarang ini orang yang beragama pun boleh bergaduh sesama sendiri .masing-masing cube untuk menegakkan pendirian masing-masing.Malah ada diantara mereka yang cube membawa satu fatwa baru dan menghina hukum hudud.Nauzubillah.Yang menjadi mangsa adalah insan2 yang masih mencari jalan kebenaran bimbang tersalah pilih guru maka diri sendiri juga tersesat.Benarlah kata Nabi,pasti akan ada perselisihan yang amat dashyat sesudahku..YA,Ia memang berlaku di mana sahaja.!!dan nasihat Nabi kite berpeganglah kepada alquran dan as-sunnah,insyaAllah..hidup kite akan sentiasa dipimpin dengan cahaya islam.
    2.Nyatakan satu sifat Nabi yang sangat kamu kagumi.
     Pemimpin yang amat bijak dan paling berpengaruh hingga ke saat ini
    3.Dan nyatakan satu ungkapan (ayat) buat Nabi jika Nabi masih ada dengan kita..apa yang kamu nak Nabi dengar tentang luahan hati kamu?
    Duhai Rasulullah,terima lah kami sebagai umatmu..dan kurniakan kepada kami syafaat mu.Maafkan kami ya Rasulullah kerana kami jarang sekali menginggatimu malah tidak mengikuti sunnahmu.izinkan kami mendakap mu dan berada disampingmu..

    You May Also Like

    4 comments

    1. alhmdlh .. bgs nya ada segmen mcm nie ^^

      ReplyDelete
    2. Salam . Segmen yang sangat menarik dan bagus . semoga segmen ini terus sukses dan mencapai matlamatnya . Blogwalking di sini =) insyaallah saya tolong promote kan .

      ReplyDelete
    3. mashaAllah..terima kasih kerana sudi memeriahkan segmen ini.. Semoga Allah melihat usaha kecil kita ini..dan semoga Nabi gembira memiliki umat seperti kamu.."Ya Allah, pertemukan kami semua semula bersama-sama penghulu kami diJannah-Mu.." amin ya Allah

      ReplyDelete
    4. singgah dari segmen yang same :)
      semoge kite dapat bertemu Rasulullah di jannah-Nya..

      ReplyDelete