Dalam kesempitan ,berdoalah

by - 12:13:00 AM

  • Buat sideincome dengan autoblogger
  • Buat sideincome dengan churp2
  • Impian kanak2 ini
  • Design rumah sendiri

  • Salam jumaat yang indah,
    Doa dipermudahkan segala urusan

    maksudnya:
    (Ingatkanlah peristiwa) tatkala serombongan orang-orang muda pergi ke gua, lalu mereka berdoa: "Wahai Tuhan kami! Kurniakanlah kami rahmat dari sisiMu, dan berilah kemudahan-kemudahan serta pimpinan kepada kami untuk keselamatan ugama kami".

    2. 
    3.Dan ini lah doa yang lengkap:

     Maksudnya:
    “Ya Allah, Ya Tuhan kami, kurniakan kami rahmat dari sisi-Mu dan berilah petunjuk kepada kami dalam urusan kami dengan segala petunjuk. Mudahkanlah urusan kami ya Allah, permudahkanlah jangan disulitkan kerana Engkaulah yang Maha memudahkan, segala yang susah adalah mudah bagi-Mu. Ya Allah, sempurnakanlah dengan segala kebaikan, dengan rahmat-Mu, Ya Allah wahai yang paling mengasihani daripada segala yang mengasihani.


    InsyaAllah elok kite amalkan...kerana bantuan Allah itu ada dimana-mana.Bergantung haraplah hanya kepada Allah.:)Alhamdulilah doa yang aku amalkan sampai saat ini(insyaALLAH).Anda akan merasa keajaibanNya dan kebesaran Nya.Allah Maha Besar
    rabbi yassir wa la tu'assir

    Aku yakin ramai antara kite pun sedia maklum dengan doa ringkas ini..mari kite amalkan bersama -sama dan sebarkan kepada kawan2..

    You May Also Like

    1 comments

    1. jemput join.ada hadiah maxi dress,jubah & cash rm100!
      http://diyasesame.blogspot.com/2013/01/happy-blogging-giveaway.html

      ReplyDelete