WAKTU TIDUR MEMPENGARUHI KESUBURAN

by - 5:29:00 PM


#copypaste

Berbagai cara yang boleh dilakukan oleh wanita meninggikan peluangnya untuk hamil. Salah satunya dengan tidur yang cukup selama tujuh sampai lapan jam setiap malam dan bangun tidur dalam waktu yang sama setiap hari.

Ahli sains yang membuat kajian memberitahu bahawa dalam tubuh manusia ada “biological clock” yang mengawal hormone reproduksi secara teratur.

Hanya tidur yang cukup daan bangun pada waktu yang sama dapat membantu “biological clock” ini mengawal pengeluaran hormone wanita dan secara tidak langsung akan meninggikan kemampuan wanita itu untuk hamil.



Dalam satu kajian di Inje University di Korea Selatan, mendapati bahwa perempuan yang tidur teratur selama 7-8 jam setiap hari, akan lebih cepat hamil dibandingkan perempuan yang tidur tak teratur setiap harinya.

Sumber : Dr Zubaidi Hj Ahmad

* Ambil perhatian yea wanita, memang anak itu rezeki Allah, tetapi sangat baik dapat tidur yang berkualiti. Wajah jadi cantik, emosi terkawal, badan segar, maka segala urusan kerja/belajar dan melayan suami dan anak-anak dapat dilakukan dengan hati yang lapang dan bertenaga.

You May Also Like

3 comments

  1. nice info kak :)

    btw, cantik sangat blog ni. one day nak tempah laa :D

    ReplyDelete
  2. kul 11 nk kena tido dah kalau bgn kul 6am :)
    nice info

    btw,
    MG nak carik folower ke 500
    jom ! MG nk ckupkan folower nk buat GA worth rm500 :)

    ReplyDelete