Malas la nak cerita..

by - 4:41:00 AM


Hai semua kawan2.Sihat kah kalian hari ini?Aku alhmadulilah dah kembali sihat.^___^OK..tengah bosan tuh maih cergaskan otak korang dengan menjawab teka-teki ini.Siapa dapat jawab boleh tinggalkan di komen aku yerk..?apa hadiah kalau betul?penginapan secara percuma dirumah masing-masing..hihihi
jom teka...
siapa yang pandai meh arr teka....

1. Rumah aperkah yang gunakan banyak  air?2. Apa dia "Jauh dimata, dekat di hati"?3. Naper ye... pokok kelapa depan rumah ditebang?4. Hitam, panjang, dipeluk dan diapit dua peha.
dikesempatan korang dah teka kan..jom kite baca satu kisah yang agak menarik..moga dapat mengambil pelajaran.InsyaAllah
Gambar yang tiada kaitan..tapi sweet kan^^
Pada masa dahulu, ada sebuah negeri dimana semua rakyatnya amat RAJIN belaka tidak ada yang malas.
Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku

Katanya : "saya adalah yang paling malas"

Raja pun bertanya : "apa tahap malas awak?"

Lalu jawab lelaki tersebut :"kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya".

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : "Saya lebih malas lagi dari dia tuanku".

Tuanku pun bertanya kepadanya : "sampai mana pulak tahap malas awak?"

maka jawabnya : "Kalau saya makanpun, sampai ada orang tolong kunyahkan".

Maka raja pun terdiam.....
Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki datang kepadanya sambil berkata:

"saya adalah yang paling malas tuanku".

Raja pun bertanya: "bagaimana pula tahap kemalasan awak?"

budak itu pun menjawab : "Nak cite pun malas".


p/s:Jangan kita jadi orang yang malas nak buat perkara2 baik..tapi kalau malas nak buat perkara2 jahat..memang wajib diutamakan.hihih.OKLAH,semua..Salam Sabtu


You May Also Like

2 comments

  1. Nak jwb soalan nombor 3 ! Jawapan : takkanlah nak cabut kott !
    Haha lawak betul cerita ni . "Malas nak cite" muahahaha !

    ReplyDelete