• Home
  • About
  • Contact
    • Category
    • Category
    • Category
  • Shop
  • Advertise

Pages

  • Home
  • FORMAT LAPTOP/KOMPUTER
  • Q LIST
  • VALUE RM80
  • _Style
Powered by Blogger.
facebook twitter instagram pinterest bloglovin Email

K

SEMBELIT...


Setiap orang pernah mengalami sembelit. Kanak-kanak, remaja, ibu hamil, ibu berpantang, orang tua, semuanya pernah mengalaminya. Yang membezakannya adalah teruk ke tak teruk jek. Kalau yang teruk tu sampai boleh menyebabkan buasir pulak. Sembelit berlaku apabila kekerapan untuk membuang air besar berkurangan dan kesukaran untuk membuang najis.

Haa, bagi ibu berpantang, pasti fobia untuk ketandas selepas bersalin kan??? inilah salah satu sebabnya. SEMBELIT!!! 

Nak diceritakan, saya pun pernah melalui perkara ini sewaktu berpantang anak pertama. Sampaikan anak kat luar dah meraung kelaparan sebab saya lama sangat duk dalam toilet tu hanya kerana sembelit. Haru biru sekejap waktu tu. Orang kat luar pun dah pelik knapa lama sangat duk dalam toilet kan. Al maklum lah melahirkan anak pertama, tak sangka pulak boleh kena sembelit. Takde pun lah ambil ubat ke ape ke.

Yang paling merisaukan apabila kena sembelit adalah bila nak meneran untuk keluarkan najis. Risau jahitan sewaktu bersalin akan terkoyak. Kalau terkoyak kena jahit semula, confirm la sakit. Mesti rasa serik nak dapat anak lagi kan.

Sebelum saya nak cerita panjang lebar tentang cerita sembelit saya nie, kita layan video dulu. Video ini adalah antara pengalaman ibu berpantang yang mengalami sembelit yang teruk. Dan beliau ada RAHSIA untuk mengelakkan sembelit. Kalau lah saya tahu RAHSIA nie dari awal, mesti saya tak perlu mengalami keperitan untuk membuang air besar dulu. Kita lihat apa yang diperkatakan oleh Pn Khadeejah Hasmad. 

RAHSIA PERLU DIBONGKARKAN....  

Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.

Dah tonton video nie? 

Yea, Pn Khadeejah Hasmad telah mengambil makanan tambahan dari Shaklee. Beliau mengamalkan set berpantang Shaklee iaitu ESP (Energizing Soy Protein), Vita-Lea, Zinc complex, Alfalfa dan yang paling penting OsteMatrix. Zaman moden sekarang, kebanyakan ibu berpantang dah tak boleh nak mengambil jamu dek rasa yang kurang kena dengan tekak kita.

Untuk mengetahui vitamin untuk berpantang dari Shaklee dengan lebih lanjut, klik SINI

Tapi yang paling penting buat mereka yang sembelit adalah OsteMatrix Shaklee. OsteMatrix merupakan sumber kalsium yang lengkap dengan magnesium, vitamin D, Boron dan beberapa mineral penting untuk mengatasi masalah sembelit. Kalsium membantu regangan muscle menjadi lebih fleksibel dan najis menjadi lembut, seperti kata Pn Khadeejah Hasmad diatas. 

Selain itu kalsium membantu menghilangkan sakit pinggang dan kebas-kebas yang sering berlaku pada ibu-ibu sewaktu berpantang dan menyusukan anak akibat kekurangan kalsium. OsteMatrix juga bagus untuk tulang. Semua peringkat umur boleh mengamalkannya. 

Jom dapatkan OsteMatrix atau vitamin Shaklee yang lain melalui saya.

Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS| 012 - 928 3726
EMAIL |salmiahmz@gmail.com
FB : Salmiah Md Zain

¶ JOM BERUBAH!!! SIHAT BERSAMA SHAKLEE
¶ JADIKAN SAYA PERUNDING VITAMIN TERBAIK ANDA
¶ TERIMA KASIH KERANA MEMBACA ENTRY INI. JIKA ANDA RASA IA BERGUNA, SILA KLIK BUTANG SHARE. "SHARING IS CARING".

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Share
Tweet
Pin
Share
No comments
Tahukah anda 
1 BIJI OSTEMATRIX 
bersamaan dengan 
1 GELAS SUSU TINGGI KALSIUM dan 
80 BIJI BADAM???

Shaklee Ostematrix mengandungi KALSIUM + MAGNESIUM + VITAMIN D..

APAKAH MANFAAT UTAMA OSTEMATRIX KEPADA BADAN KITA?
Menguatkan tulang dan dapat menghalang osteoporosis
Menguatkan kuku, kerangka, gigi dan sistem saraf
Mengurangkan kekejangan dan kebas-kebas
Melancarkan peredaran darah
Mengurangkan masalah haid (senggugut)
Menggalakkan tidur yang lebih lena (pesakit insomnia)

Fungsi Vit D di dalam Ostematrix pula :- 
   Dapat membantu mengurangkan penyakit rickets
Meningkatkan penyerapan kalsium dan meninggikan ketumpatan tulang.
Vegetarian, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak memerlukan supplement Vit D

Fungsi Magnesium pula :- 
   Menggalakkan komposisi tulang dan rawan, sistem saraf
Membantu dalam proses pengecutan otot dan saraf
Menstabilkan denyutan yang tidak sekata pesakit jantung
Melancarkan pembuangan sisa dari perut dan usus
Menghalang endapan kalsium
Melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu

---> Jika anda mengamalkan pengambilan suplemen KALSIUM, pastikan ia dilengkapi dengan VITAMIN D dan MAGNESIUM untuk penyerapan yang lebih efektif serta dapat mengelakkan risiko batu karang.

SHAKLEE OSTEMATRIX LEBIH DARI SEKADAR KALSIUM!!!

Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS| 012 - 928 3726
EMAIL |salmiahmz@gmail.com
FB : Salmiah Md Zain

¶ JOM BERUBAH!!! SIHAT BERSAMA SHAKLEE
¶ JADIKAN SAYA PERUNDING VITAMIN TERBAIK ANDA
¶ TERIMA KASIH KERANA MEMBACA ENTRY INI. JIKA ANDA RASA IA BERGUNA, SILA KLIK BUTANG SHARE. "SHARING IS CARING".

::: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease :::
Share
Tweet
Pin
Share
No comments

inilah pertama kali saya mengalami sembelit yang teruk.Kejadian ini berlaku pada 1 syawal.huhuhu.
bayangkan selama ini kite membuang dengan selesa namun 1 hari kite tidak dapat membuang..ditambah rasa sakit yang amat sangat pada 'laluan' yang keluar najis itu.
NAH!sikit sahaja Allah uji tetapi sakitnya hanya Allah yang tahu.

Saya dikejarkan ke hospital dan doktor memberi ubat untuk mencairkan najis,krim sapu pada bahagian 'itu'..
HATI HATI! 
Kawan semua,sembelit jika dibiarkan akan boleh boleh jadi buasir.,pesan doktor itu.

maaf jika tajuk kali ini nampak sedikit 'geli' ..namun niat dihati hanya ingin berkongsi.

sedikit ringkas bagaiman SEMBELIT boleh berlaku?
>>DARI sudut perubatan, sembelit berlaku apabila seseorang membuang air besar dengan kurang tiga kali seminggu.
Ya,inilah yang berlaku pada saya.Hampir 4 hari tidak membuang.!Bayangkan betapa banyak nya bahan buangan yang masih belum berjaya dikeluarkan.

kesan dari SEMBELIT??
Sembelit menyebabkan penghidap berasa tidak puas buang air besar, perut membuncit atau sakit perut.

Sering sembelit boleh menimbulkan menyebabkan beberapa simptom seperti bau mulut dan tubuh yang tidak menyenangkan, selain sukar menumpukan perhatian, mengantuk, malas, lesu kronik, artritis, hilang selera makan, sakit kepala dan masalah kulit.

Nampak remeh tetapi sebenarnya ia boleh membawa penyakit lain sekiranya tidak di atasi dengan segeraa!

jom baca>>>SEMBELIT

Bagaimana cara untuk mengatasi sembelit ini?
1.Makan banyak buah-buahan,Sayur sayuran
2.Minum air dengan kuantiti yang betul
3.Senaman yoga
4.Minuman tenusu
5.Minuman berjus

Selain itu,berita baik kepada mereka yang TIDAK SUKE MAKAN BUAHAN,SAYURAN,MINUM AIR YANG BANYK,MELAKUKAN YOGA DAN MINUMAN BERJUS...
SHAKLEE memperkenalkan satu produk untuk mengelakkan sembelit!


Ostematrix dari Shaklee mengandungi magnesium yang boleh membantu mengatasi sembelit.
 Bagi yang ingin mendapat Ostematrix boleh dapatkan ia melalui saya sekarang:

Jia 0139977063
SID:1131778


Share
Tweet
Pin
Share
2 comments
Wanita zaman sekarang tidak sama dengan wanita zaman dahulu. Kalau dulu kebanyakan wanita hanya menjadi surirumah, tetapi wanita zaman sekarang ramai yang berkerja. Jadi pengambilan makanan sampingan untuk badan yang sihat adalah sangat perlu. Menjadi wanita berkerjaya bukan suatu tugas yang mudah, nak menguruskan suami, anak-anak, menjalankan tugasan harian dirumah dan juga tugasan ditempat kerja. Kalau kita ambil mudah perkara ini dan tidak menjaga kesihatan badan, kemungkinan untuk mudah jatuh sakit adalah tinggi dan yang paling menakutkan pada semua wanita adalah tua sebelum usia. 

Ha, semua wanita inginkan cantik dan kelihatan muda kan??? semua takut laki cari lain kan??? hehe...
Disini saya terpanggil untuk berkongsi produk Shaklee yang sesuai untuk penjagaan kesihatan wanita. Jom kita tengok ape produknya dan fungsi setiap satu produk ini. Ia terdiri daripada GLA Complex, Ostematrix, dan Omega Guard

Set Asas Kesihatan Wanita

GLA Complex
GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.  GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan normal.  Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6.  Ia mengandungi Vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.

Ostematrix (Kalsium & Magnesium)
Kalsium dan Vitamin D yang mencukupi sepanjang hayat yang merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang berupaya mengurangkan risiko osteoporosis, membina tulang dan gigi yang kuat.  Ostematrix dilengkapi dengan Magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya dan juga Vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium. 

OmegaGuard (Minyak Ikan)
OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.  Penyelidikan menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.
Ultratulen dan Bergred FarmaseutikalOmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.
Minyak Ikan Terbaik Di DuniaMengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

Secara ringkasnya, Set Kesihatan Wanita ini membantu

  • MENANGANI GEJALA PMS
  • MENCANTIKKAN KULIT
  • MENINGKATKAN KESUBURAN
  • MENGURANGKAN ALERGI,ECZEMA
  • MEMBANTU MASALAH SEMBELIT,BUASIR
  • MEMBANTU KITARAN HAID TERATUR
  • MEMBANTU MENGURANGKAN RAMBUT GUGUR
  • MEMBANTU MENDAPATKAN TIDUR YANG LENA & KURANG KELETIHAN


Nah, fikir-fikirkanlah anda sebagai wanita memerlukan vitamin ini atau tidak. Sekiranya anda rasa badan selalu tidak sihat, cepat penat dan sebagainya, bolehla hubungi saya untuk mencuba vitamin ini. InsyaAllah terbukti berkesan dengan izin-Nya. 

Nak lebih info atau nak cuba produk Shaklee, hubungi saya untuk mendapatkan harga yang istimewa. 




 Mia
Shaklee Independent Distributor | Shaklee ID : 1081104 
SMS| 012 - 928 3726
EMAIL |salmiahmz@gmail.com
FB : Salmiah Md Zain
 FB Fanpage : Jurnal Sihat Cantik
Share
Tweet
Pin
Share
No comments
Mual @ susah nak telan ubat dari klinik sewaktu hamil??? Morning Sickness teruk sewaktu hamil??? HB asyik rendah jek masa check up tiap2 bulan??? Tak perlu risau, disini anda pasti akan temui jalan penyelesaiannya… Sebelum tu kita baca dulu testimoni untuk pembaca sekalian…

Ini antara testimoni customer:

" Saya start makan shaklee ni masa mengandungkan anak kedua. Masa mengandungkan anak yang pertama, alahan saya memang teruk, sampai muntah muntah yang kuning tu. Memang pahit sungguh. Saya try makan B-Complex, Vita-C, Vita -lea and Ostematrix. Alhamdulillah kurang sikit Morning Sickness. Yang paling berbeza masa mengandung anak pertama dan anak kedua ni ialah masalah kebas kebas kaki. Memang tiada langsung. Terima kasih kepada kakak saya sebab kenalkan saya dengan shaklee. Ikutkan saya ni memang malas makan ubat, tapi bila dah ada kesan positif Alhamdulillah saya tetap teruskan makan shaklee ni. Sekarang ni pun saya masih teruskan makan Shaklee sebab memang sangat sangat serasi dengan saya. "




Mengandung itu merupakan satu nikmat yang dikurniakan dari Allah swt. Jangan la kita mengeluh, mengadu sakit kerana smua kesakitan itu akan terbalas setelah bayi dilahirkan. Siapa yang tidak mahu anak yang sihat, cantik, dan pintar kan… Jadi, sewaktu hamil, ibu perlu menitikberatkan tentang pemakanan yang diambil. Hal ini kerana anak yang bakal lahir terbentuk dari pemakanan kita. Pemakanan yang tidak sihat boleh menyebabkan keguguran & kecacatan pada anak. Makanan tambahan seperti vitamin adalah wajib diambil ketika hamil.

Shaklee ada menawarkan vitamin sewaktu hamil. Dah ramai ibu-ibu yang berpuas hati dengan vitamin hamil dari Shaklee.

Set Vitamin Ibu Hamil – Trimester Pertama
=================================

Dalam set ini terdapat:

**Vitalea (multivitamin with iron), 1 botol, ada 90 biji
**Vit C Sustained Released 500 mg, 1 botol, ada 180 biji
**Vit B Complex (with acid folic), 1 botol, ada 120 biji
**Ostematrix (Calcium with Magnesium, Vitamin D & more), 1 botol, ada 120 biji

Manakala untuk set kehamilan Shaklee bagi trimester kedua dan ketiga ialah:

Set Vitamin Ibu Hamil – Trimester Ke-2 dan Trimester ke-3
==================================================

**Vitalea (multivitamin with iron), 1 botol, ada 90 biji
**Vit C Sustained Released 500 mg, 1 botol, ada 180 biji
**Vit B Complex (with acid folic), 1 botol, ada 120 biji
**Ostematrix (Calcium with Magnesium, Vitamin D & more), 1 botol, ada 120 biji
**OmegaGuard (Fish Oil, ada 85%  Omega-3 dalam 1 softgel, lengkap DHA, EPA & ALA)
**ESP (Energising Soy Protein), 1 canister, ada 850 g

Banyaknya nak kena beli??? Mesti anda akan cakap mcm nie kan… jangan risau, sms saya dulu 012-9283726.

ini kerana saya perlu tahu permasalahan anda semua dan bincang mengikut bajet anda juga... mungkin tak semua item anda nak ambil bukan? Ada yang jenis tak suka telan pil... tapi ada yang malas nak bancuh ESP... So terpulang pada anda. Kami sudi membantu!

Kita baca dulu kebaikan vitamin2 nie semua untuk anda dan anak anda.

Vitamin B Complex (1 biji sehari)


B Compleks Shaklee adalah unik kerana ia telah lengkap dengan asid folik dan juga 8 kumpulan B. Asid folik sangat penting untuk pembinaan tulang dan bagi mengelakkan kecacatan pada janin, mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khususnya 'spina bifida'. Ibu memerlukan sekurang-kurangnya 400 mg keperluan asid folik sehari. Penting bagi menjamin keperluan asid folik ini mencukupi 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung hinggalah tempoh awal mengandung. Ini kerana masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro ini boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.

Vitamin C (1 biji sehari)

Melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen dalam membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan juga sangat penting untuk gusi dan gigi yang sihat. Ianya juga membantu dalam penghadaman zat di samping Vitamin C meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh. 1 biji vitamin C bersamaan dengan 7 biji oren. Mampukah kita nak makan 7 biji oren sehari? Selain itu vitamin C juga dapat membantu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen dalam darah.

Vita-Lea Iron Formula (1 biji sehari )


Vita-Lea adalah multivitamin jadi ibu tidak perlu mengambil obimin lagi. Di dalamnya kaya dengan iron (zat besi) di mana jika ibu ada masalah masalah pitam atau mudah pening ataupun masalah anemia. Anemia ini berbahaya kepada anak dan ibu ketika bersalin kelak. Oleh itu, pengambilan multivitamin amat penting semasa mengandung.

OsteMatrix(calcium magnesium) 4 biji sehari


Ibu yang mengandung memerlukan 1000mg-1300mg sehari. Ostematrix ini mengandungi kalsium, magnesium dan vitamin D. Kiranya 3 in 1 la..Setiap 1 biji OsteMatrix mengandungi 250mg kalsium. Magnesium berfungsi untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya..vitmain D pula untuk merangsang penyerapan kalsium. Kalsium sangat penting untuk pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang bayi. Tidak mengandungi lemak berbanding bagi ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu. Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna. Membaiki rangsangan urat saraf, mengelakkan kekejangan otot terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.Sekiranya ibu mengandung kekurangkan kalsium ia akan menjejaskan pertumbuhan bayi dan turut menyebabkan penyusutan jisim tulang dan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu itu sendiri. Ini kerana apabila kalsium untuk bayi tidak mencukupi maka badan ibu dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk membantu menguatkan bayi dan kesannya ibu mungkin terdedah kepada risiko mendapat osteoporosis di usia tua.

Omega 3 (Omega Guard) -1 biji sehari


Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak. DHA dan EPA dari Omega nie penting untuk pembentukan otak dan mata baby. Untuk ibu pula, ia membantu mengawal paras kolesterol dalam badan

Energizing Soy Protein (minum sehari sekali)


Ianya sangat penting untuk membina dan memperbaharui se-sel tisu, hormon dan enzim di dalam tubuh. Sangat diperlukan oleh wanita yang mengandung dan menyusukan anak. Penting untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein yang berkualiti sangat membantu pertumbuhan yang baik. Ianya juga dikatakan kunci untuk melawan penyakit. ESP juga memberi ibu tenaga di mana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat. Selain itu, protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi. Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah. Keperluan protein ini semakin penting ketika memasuki trimester ke 3 bagi membantu memaksimumkan pertumbuhan fetus.

Haa, bila kita dah tau fungsi setiap satu vitamin nie, baru kita lebih faham kepentingannya kan... Sekarang pilihan ditangan anda untuk memilih jenis vitamin yang bagaimana, kerana setiap vitamin ada kelebihan dan kekurangannya. Namun, jika anda mahu memilih vitamin yang lengkap dan menjadi kegilaan semua pada masa sekarang, malah semulajadi, hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan:

Mia
♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 1081104 ]
♥ Contact No :012 928 3726
♥ Emel : salmiahmz@gmail.com
♥ Fb : Jurnal Sihat Cantik

Share
Tweet
Pin
Share
No comments
Older Posts

About me

About Me

Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auctor, nisi elit conseat ipsum, nec sagittis sem nibh id elit. Duis sed odio sit amei.

Follow Us

  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • Google+
  • pinterest
  • youtube

Categories

recent posts

Sponsor

Facebook

Blog Archive

  • April 2015 (13)
  • March 2015 (3)
  • February 2015 (6)
  • December 2014 (25)
  • November 2014 (25)
  • October 2014 (28)
  • September 2014 (25)
  • August 2014 (32)
  • July 2014 (19)
  • June 2014 (10)
  • May 2014 (30)
  • April 2014 (4)
  • March 2014 (10)
  • February 2014 (24)
  • January 2014 (30)
  • December 2013 (14)
  • November 2013 (32)
  • October 2013 (27)
  • September 2013 (9)
  • August 2013 (21)
  • July 2013 (46)
  • June 2013 (51)
  • May 2013 (28)
  • April 2013 (23)
  • March 2013 (37)
  • February 2013 (25)
  • January 2013 (40)
  • December 2012 (23)
  • November 2012 (28)
  • October 2012 (11)
  • September 2012 (21)
  • August 2012 (12)
  • July 2012 (44)
  • June 2012 (31)
  • May 2012 (37)
  • April 2012 (16)
  • March 2012 (10)
  • December 2011 (4)
  • November 2011 (2)
  • October 2011 (14)
  • September 2011 (6)
  • August 2011 (8)
  • July 2011 (9)
  • June 2011 (13)
  • May 2011 (24)
  • April 2011 (9)
  • July 2010 (2)

Created with by ThemeXpose